Marketing roku 2019

Jaké jsou trendy a kam se budou ubírat marketingové strategie v roce 2019?

Máme pro Vás malé srovnání toho, jak různé metody fungovaly dodnes, včetně jejich predikcí pro letošní rok.

 

Omnikanálová propagace

V minulosti – bylo možné postavit úspěšný business pouze na jediném kanálu, např. na Facebooku. Nebo takzvaně multikanálově – na platformách, které komunikovaly se zákazníkem, ale ne vzájemně samy se sebou.

Dnes – je na řadě „omnikanál“ – sociální sítě jsou přeplněné konkurenčními firmami – je třeba přitlačit i v jiných aspektech a na dalších platformách (PPC, SEO, *obsahový marketing, bannerové online reklamy, další sociální sítě) a tyto platformy mezi sebou navzájem provázat. Právě ona provázanost je podstatou omnikanálu.

 

Hlasové vyhledávání

V minulosti – pouze 40% dospělé populace používalo v roce 2018 hlasové vyhledávání. U mladších generací bylo procento ještě nižší.

Dnes – počet aktivních uživatelů se bude rapidně zvyšovat a v roce 2020 by měla více, než polovina populace využívat hlasové vyhledávání především.

3 tipy pro přípravu vašeho webu na hlasové vyhledávání

  • používejte HTTPS
  • zajistěte rychlé načítání webu pomocí optimalizace
  • přizpůsobte (zkraťte) odpověď na uživatelovu vyhledávací frázi

Extra tip: Experti jsou si jisti tím, že během 10 let ovládnou trh aplikace a platformy postavené na hlasové interakci.

 

Obsah už není král

V minulosti – kladen obrovský důraz na Content (obsahový) marketing. Bylo relativně snadné zajistit slušný počet sdílení svého neoriginálního obsahu.

Dnes – *obsahový marketing přestává dávat smysl, jelikož jej všichni hojně využívají a je jednoduché ztratit se v záplavě velmi podobného obsahu. Jediným řešením je vytvářet tak naprosto dokonalý a jedinečný content, že ho návštěvník jinde nenajde. V opačném případě se letos doporučuje v této oblasti pomalu ubírat a přesídlit snahu k jiným, efektivnějším metodám.

 

Video

V minulosti – videa zažila velký boom. Facebook, Linkedin, YouTube a jiné sociální platformy dávají lepší hodnocení video-příspěvkům, než příspěvkům textovým nebo obrázkovým.

Dnes – prezentace obsahu se nadále zjednodušuje. Náročnost konzumentů stále roste. Krátká, automaticky přehrávána videa s rychlou a jasnou výpovědní hodnotou budou v tomto roce zásadním artiklem.

 

Podcast

V minulosti – čtení literatury se pro mnoho z nás rychle, ale jen dočasně, přesunulo z tištěné formy k formě elektronické. Pamatujete Kindle a jiné čtečky knih?

Dnes – trávíme nemalou část dne v dopravních prostředcích a přesunem celkově a tuto dobu se čím dál více z nás snaží využít produktivně. Pravdou je, že NĚCO čteme skoro pořád, ale ne vždy máme volné ruce a pustit si vzdělávací podcast nebo audioknihu třeba při řízení není úplně k zahození, že? A tento fakt si dnes už uvědomuje většina populace. Mít volné ruce, vnímat okolní svět a přitom se vzdělávat ze sluchátek je jeden z hlavních trendů současnosti.

 

Optimalizace konverzí

V minulosti – ceny placených reklam se neustále zvyšují.

Dnes – tomu nebude jinak. Proto bude letos stěžejní optimalizovat cílovou (úvodní) stránku webu tak, aby ještě lépe vyzývala k akci. A/B testování a další vyhodnocovací metody budou nyní ještě nutnější.
V opačném případě budou návštěvníci opouštět stránku bez provedení požadovaného úkonu, zatímco budeme platit za reklamu, čím dál více.

 

Bonus

  • Google již úspěšně indexuje i obsah, který je v mobilních zařízeních skrytý (např. v rozevíracím menu).
  • Google Ads nyní zcela podporuje video content u nakupování.

 

Kterých metod a příležitostí se letos chopíte Vy a Vaše firma?

Dejte nám vědět v komentářích níže.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *